onsdag 31 oktober 2007

Malins bokfemma vecka 44

En svår bokfemma och för lite tid att fundera. Men dessa inte helt tillfredställande alster kom jag fram till.

Mästaren och Margarita – Michail Bulgakov
En surrealistisk flod av intryck.

Norwegian Wood av Haruki Marukami
Att få följa med på Tokyos gator samt upp till det nästan övernaturligt beskrivna behandlingshemmet vore en ynnest.

Hantering av odöda – John Ajvide Lindquist
Zombies i Stockholm, behöver jag säga mer?

Sagan om Ringen (Trilogin)
Nu har jag ju sett filmen så det gör det hela lite mindre spännande men det är nog en av få böcker jag läst som utspelar sig i en värld som inte är denna, som vi lever i.

Charles de Gaulle – Knut Ståhlberg
En väldigt intressant bok som fick mig att se fransmän i en helt ny dager. Ja att få vara med och se historien utspela sig vore inte helt fel. Sen kanske man kunde få lite karaktärsdanande inspiration av den store mannen de Gaulle.

På iTunes:
Each day gets better – John Legend

Inga kommentarer: