måndag 22 oktober 2007

Augustpriset

Nominerade till årets skönlitterära pris:

"Har någon sett mig någon annanstans?" av Beate Grimsrud (Albert Bonniers Förlag)
"Mig äger ingen" av Åsa Linderborg (Bokförlaget Atlas)
"Norrlands Akvavit" av Torgny Lindgren (Norstedts Förlag)
"Synopsis" av Ulf Karl Olov Nilsson (Symposion)
"Världens sista roman" av Daniel Sjölin (Norstedts Förlag)
"Stundande natten" av Carl-Henning Wijkmark (Norstedts Förlag)

Har läst Norrlandsakvavit och halva Världens sista roman. Inser att jag bör läsa Mig äger ingen som förmodligen vinner om man läser förhandstipsen. Världens sista roman är väl lite för smal och Norrlandsakvavit kanske lite för omodern, dessutom fick ju Torgny för hummelhonung . Men jag skulle nog själv lägga en röst på gamle Torgny.

På iTunes:
9 Crimes Damien Rice

Inga kommentarer: